NEIROPLASTISKĀ REDZES UZLABOŠANA


Lai saglabātu asu redzi, mūsu acīm ir jāizmanto viss iespējamais diapazons: no vistuvākā līdz tālākajam. Tomēr mūsdienu pasaulē lielāko daļu laika mēs koncentrējamies uz tuvumā esošiem priekšmetiem, piemēram, lasot, skatoties televizoru, izmantojot datoru monitorus un strādājot ar tehniskajām iericēm. “Tuvās redzes” izmantošana ir viens no galvenajiem hroniskas acu, kakla, plecu un muguras pārslodzes cēloņiem.

Šis vienkāršais vingrinājums palīdzēs jums apzināties muskuļu sasprindzinājumu un arī mazinās acu pārslodzi. Tādēļ ka pastāv cieša saikne starp acu sasprindzinājumu, kakla muskuļu tonusu un visa ķermeņa stāvokli, jūs drīz atklāsiet, ka acu atslābinājums mazina arī sejas, kakla un plecu sasprindzinājumu.

Acu vingrinājumus izpildiet sēdus, mājās var arī guļus. Nesteidzieties, lai kustības ir lēnas, vieglas, pat slinkas. Nepieļaujiet sasprindzinājumu. Pēc katras kustības nedaudz atpūtieties.

(novelciet brilles vai lēcas).

Aizveriet acis!

Ar aizvērtām acīm iedomājies, ka uz horizonta tu redzi bumbiņu. Tā atrodas tava redzesloka centrā. Izvēlies bumbiņas krāsu un izmēru (krāsai un izmēriem nav nozīmes).

  1. Bumbiņa ļoti lēni pārvietojas pa horizonta līniju pa labi un pa kreisi. Kustini aizvērtas acis pa labi – pa kreisi. Domās it kā ar savām acīm ripini bumbiņu. 4-8 reizes.


Nesasprindzini acis! Kustini acis lēni un viegli. Elpo brīvi. Pasmaidi! Nesatraucies, ja tu” pazaudēsi” bumbiņu, vai, ja bumbiņa kustēsies nevienmērīgi.

  1. Iztēlojies, ka bumbiņa pārvietojas no centra pa labi, un atpakaļ uz centru. Visa uzmanība uz labo aci. Aizmirsti, ka tev ir kreisā acs. It kā ripini bumbiņu tikai ar labo aci. 4-8 reizes.


Nesasprindzini labo aci. Lai kustības ir vieglas un ērtas, neripini bumbiņu līdz galam pa labi. Atbrīvo plecus, kaklu un seju. Nesatraucies, ja bumbiņa dažreiz nepakļaujas.

  1. Iztēlojies, ka bumbiņa pārvietojas no centra pa kreisi, un atpakaļ uz centru. Taču visa uzmanība uz labo aci. Ripini bumbiņu ar labo aci. 4-8 reizes.


Bumbiņa kustēsies vienmērīgi un nepazudīs no redzesloka, ja labās acs kustības būs ļoti lēnas. Necenties, nepiepūlies!

  1. Iztēlojies, ka bumbiņa pārvietojas no centra pa kreisi, un atpakaļ uz centru. Taču tagad ripini bumbiņu ar kreiso aci. Visa uzmanība uz kreiso aci. Aizmirsti, ka tev ir labā acs. 4-8 reizes.


Atslābini žokļus un pieri. Neripini bumbiņu līdz galam pa kreisi, tikai tik, cik ir viegli un ērti.

  1. Ripini bumbiņu no centra pa labi un atpakaļ uz centru. Dari to ar kreiso aci. 4-8 reizes.


Ļoti lēni, atslābināti un viegli. Izjūtam jābūt patīkamām.

  1. Bumbiņa ļoti lēni pārvietojas pa horizonta līniju pa labi un pa kreisi. Kustini abas aizvērtās acis pa labi – pa kreisi. 4-8 reizes.

Domās atbildi man:

Vai tagad, salīdzinājumā ar procedūras sākumu, tavas acis kustās savādāk? Vieglāk? Vienmērīgāk?

  1. Tagad iztēlojies, ka bumbiņa atrodas tālu uz horizonta. Ar abām acīm ripini bumbiņu pie sevis, kamēr tā apstāsies pie tavas sejas. Ripini bumbiņu tālu-tālu uz horizontu... 4-8 kustības.


Ievēro, kā mainās bumbiņas izmēri: pietuvojoties sejai, tā izskatās lielāka, bet tālāk uz horizonta - mazāka. Kur bumbiņu tu redzi skaidrāk – tuvumā vai tālumā? Panāc skaidrību gan tuvumā, gan tālumā.

  1. Ar abām acīm ripini bumbiņu no centra pa labi, un pēc tam pie savas sejas. Vēro, ka bumbiņa kļūst lielāka, kad pietuvinās sejai un maigi pieskaras tavam vaigam. Bumbiņa atgriežas galējā labajā punktā un pēc tam uz centru. 4-8 kustības.


Pārbaudi, vai esi atslābināts. Kā jūtas tavas acis, muskuļi ap muti, kakls, pleci?

Analoģiski izpildi uz kreiso pusi. No centra pa kreisi, pēc tam pie kreisā vaiga... 4-8 kustības.

Atver acis!

Atpakaļ